Min första bloggnovell


(Detta är inte novellen:) Idag i skolan lärde jag mig en sak på engelskan(ovanligt?), nämligen det här:

Novel(på engelska) betyder Roman (på svenska)!
Short story(på engelska) betyder Novell(på svenska)!

Konstigt va?!
Alltså att novel och novell inte betyder samma sak...
Kanske mer krångligt än konstigt men iallafall...

Anledningen till att jag skriver detta är inte att jag är superinteresserad utan att jag ju faktiskt tänkte börja skriva en novell som jag lägger upp på bloggen. SÅ OM DU VILL KOMMENTERA PÅ ENGELSKA KAN DET VARA BRA ATT VETA ATT DÅ HETER DET SHORT STORY^^ (Varför du nu skulle vilja det)


Imorgon börjar jag!
Vad vill ni läsa om :P ?



Kommentarer
Postat av: NOESCAPE

sv: men åh! vad kul! =D skriva e kul =)

2009-11-08 @ 10:58:02
URL: http://noescape.blogg.se/
Postat av: NOESCAPE

sv: åååh, tack! :D ja that's true =)

2009-11-08 @ 11:26:09
URL: http://noescape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0