Feruketansevärt

Ibland när man säger fruktansvärt så låter det som feruketansevärt. Det kom jag på när jag läste en bok som faktiskt kom med posten idag, och där stod det just feruketansevärt. Efter jag hade läst det gick jag runt och sa ordet flera flera gånger för att sedan upptäcka att det låter väldigt lika egentligen men ändå låter det helt knäppt att säga alla stavelser med e i slutet. Vad roligt man kan ha med en sån liten bagatell...

 


Efter skolan åkte mamma och jag tunnelbana till stan för att äta semla på Vetekatten ( ett hemtrevligt konditori/café på kungsgatan). Vilket många verkar ha glömt idag är ju att det trots allt är fettisdagen!

Årets andra semla blev det och den var riktigt färsk och god!

Kommentarer
Postat av: Jacqueline/ en av de som driver moiettu

Hejhej! Hur mår du? :) Hoppas att snön inte har dränkt ner dig ^^

KRAM!

2010-02-22 @ 13:10:17
URL: http://moiettu.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0