Vive le weekend!

betyder leve helgen på franska.Nu vet ni det. Leve helgeeen !! Haha. Jaja det är ju fredag och snart helg och då får man väl vara glad? Även om jag har ont i halsen vilket är synd eftersom jag har min första simträning på terminen idag. Får se om jag går på den eller inte. I skolan var det rätt trevligt, men jag hann inte göra så mycket arbete. Jag hade tänkt redovisa engelskan , men fick inte det för dom sa att jag borde redovisa det inför en hel KP-grupp ( !!) eftersom det inte räcker för mig med blå pist. HJÄÄLP !!! Muntlig redovisning är den värsta redovisningen som finns ! Så det fick räcka med att jag tog respons idag och så ska jag göra det där andra på måndag.Jaja vi får se hur det blir med det ;)

Efter skolan hade jag tänkt vara med Liv, men hon behövde gå hem för att hennes brorsa hade glömt nycklar. Så det blev inget med det... Vid busstationen hade jag värsta otur, jag missade typ 3-4 bussar av samma linje !! Den första åkte precis framför ögonen på mig när jag kom dit så då fick jag vänta på nästa 179:a som skulle komma om 12 minuter. Medans jag väntade satte jag på mobilen för att skicka sms-biljett-sak. Precis när bussen kom hade jag nyss skickat iväg sms:et ( och debiterats på ca 30 kr?), men när jag skulle kliva på så stängdes mobilen av för att det var för lågt batteri! Så då missade jag även min andra buss. Då blev jag tvungen att gå till Pressbyrån ( ca en halv kilometer från stationen jag befann mig på , Svandammen ) och köpa en rabattremsa och jag passade även på att inhandla en donut.Med det så missade jag min tredje buss, och när jag kom tillbax till svandammen så fick jag ändå vänta ganska länge på den fjärde bussen,som jag dock hann med. Så det var tre missade bussar,inte fyra, men ändå :O

Hörni, ni som läser min blogg : kommentera mera!  Det är jättemånga som säger att dom läser den( vilket jag även ser på bloggstatistiken) men som jag aldrig har sett någon kommentar från!! Jag tycker det är jättekul att läsa vad ni tycker om mina inlägg, så det är ett stort tips från mig att börja kommentera ;) (Gör det bara ni som vill, i efterhand så tycker jag att den första överstrukna meningen får det att låta som en order, vilket det inte är xD)

Några har sagt att de vill ha fler bilder på bloggen så här kommer en :


 Jag och Alicia(syster) på kanalen vid Kungsholmen och Karlberg. Det var is så man kunde gå över och då passade vi på att fota det =) ( I husen till höger om kanalen bor jag när jag är hos pappa)

Något annat som speciellt en person har efterfrågat är min novell. Den kommer snart, jag har kommit på värsta bra idéen till handling.Jag kan avslöja att den på engelska skulle ha hetat "She is not really there", men jag har inte kommit på någon bra svensk översättning.Men ni får ha tålamod och medan ni väntar kan ni ju ändå läsa de andra inläggen.

Kommentarer
Postat av: Andrea

heheh jaa det är bäst att du börjar skriva på den xD

2010-02-07 @ 11:07:39
Postat av: Alicia :)

När var de ?? jätte längesen väl ??

2011-01-18 @ 15:03:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0